Прозорість та інформаційна                відкритість нашого садочка

Головною метою дошкільного закладу є забезпечення реалізації права громадян на здобуття дошкільної освіти, задоволення потреб громадян у вихованні, догляді та оздоровленні дітей, створення умов для їх фізичного, розумового і духовного розвитку.

Діяльність дошкільного закладу направлена на реалізацію основних завдань дошкільної освіти: формування соціальної компетентності дошкільників, шляхом використання ігротерапії, удосконалення у дітей практичних знань і навичок щодо здоровʼязберігаючої компетентності, удосконалення форм, методів і прийомів морально-правового виховання як складової гуманістичного розвитку з використанням спадщини В.О. Сухомлинського, а також формування моральної духовності дошкільників, через розпис, а так як в нас є багато талановитих людей, то через Самчиківський розпис

Дошкільний заклад працює зараз на всю свою потужність, але нажаль можемо прийняти лише 42 дітей. Правда в нас ще дві кімнати, які можна відремонтувати і зробити ще одну групу. Але це залежить не від колектива, на ремонт цих кімнат потрібні не малі кошти, а їх на жаль не має. Тож на даний час в дошкільному навчальному закладі працює  дві  групи.

Навчання, виховання та спілкування дітей і дорослих проводиться державною мовою. Колектив закладу складає 9 працівників, із них :

Педагогічних – 3, з них 2 – мають вищу освіту, 1 педагог – середню спеціальну.

Стаж педагогічної роботи: 21 р., 15 р.,10 р., педагоги відповідально ставляться до своїх обов’язків, приділяють велику увагу дітям а також і їх батькам.

Обслуговуючого персоналу – 6 працівників (два помічники вихователя, кухар, завгосп, сторож), медична сестра, яка працює на 0,5 ставки.

Впродовж року педагогічні працівники під час навчально-виховної роботи здійснювали комплексний підхід до виконання завдань програми розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля», «Впевнений старт», та програмою розвитку дитини дошкільного віку «Я у світі» (нова редакція), освітньо-виховну роботу з дітьми старшого дошкільного віку. Свою роботу педагоги будували на принципах науковості, послідовності, наступності.

Організація всього навчально-виховного процесу в дошкільному закладі протягом 2016-2017 навчального року була спрямована на творчий пошук сучасних форм навчально-виховної роботи, створення необхідних умов для повноцінного фізичного і психічного розвитку кожної дитини, націлювала колектив на соціалізацію і гуманізацію навчально-виховного процесу.

При вирішенні завдань річного плану пріоритетними у 2016-2017 н. р. були і залишаються здоров’я зберігаючі аспекти.

Створені умови для проведення оздоровчих та фізкультурних заходів, щодо формування у дітей мотивації здоров'я і поведінкових навичок  здорового способу життя:

- дотримання режиму дня;

- ранкова гімнастика;

- заняття з фізичної культури;

- фізкультурні хвилинки, фізкультурні паузи;

- гімнастика пробудження;

- розваги, свята, ігри різної рухливості;

- пішохідні переходи;

- походи за межі дошкільного навчального закладу.

Відповідно до Законів України «Про дошкільну освіту», «Про фізичну культуру» одним із основних напрямків освітнього процесу в нашому закладі є фізичне виховання дітей. Воно спрямовано на формування здоров'язберігаючої компетенції, підвищення опорності захисних сил дитячого організму, поліпшення його працездатності своєчасного формування у дітей важливих рухових умінь та навичок, розвитку фізичних якостей і забезпечення належного рівня фізичної підготовленості і фізичної культури взагалі. Навчально-виховний процес побудований з урахуванням функціональних можливостей та вікових особливостей дітей. Така робота сприяє зниженню втомлюваності, негативного впливу не тільки на стан здоров'я дошкільників, але і на перспективи їх подальшого розвитку. Мета фізкультурно-оздоровчої роботи в закладі направлена на формування:

- відповідального ставлення до власного здоров’я і здорового оточення як до вищої індивідуальної та суспільної цінності;

- навичок здорового способу життя;

- оптимізація режиму навчально-виховного процесу;

- збільшення рухової активності дітей;

- активізація фізкультурно-оздоровчої роботи всіх ланок навчально-виховної діяльності;

- забезпечити необхідні умови для продуктивної і інтелектуально-пізнавальної діяльності дітей з урахуванням їх стану здоров’я,особливостей розвитку, інтересів, схильностей їх потреб.

У дошкільному навчальному закладі протягом навчального року значна увага приділялась харчуванню дітей.

Ведеться постійний контроль за виконанням норм харчування. Щомісячно аналізується стан харчування дітей в ДНЗ, це питання виноситься до порядку денного виробничих нарад, батьківських зборів.

Для правильної організації харчування на основі перспективного планування складається щоденне меню з постійною С-вітамінізацією 3-х блюд та вживанням свіжих овочевих салатів в літній та осінній періоди. Періодичний контроль проводять працівники санепідемстанції.

Робота з організації харчування дітей ДНЗ здійснюється згідно з «Інструкцією по організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах», затверджена наказом МОНУ та МОЗУ від 17.04.06 №298/227, також керуючись Постановою «Про затвердження норм харчування у навчальних та оздоровчих закладах» № 1591 від 22.11.2002 р. Законом України «Про дошкільну освіту» (ст.35), Наказом МОН від 21.11.2002р. №667 «Про затвердження порядку встановлення плати батьків за перебування дітей у державних і комунальних та інтернатних навчальних закладах». Також користуємось змінами до інструкцій від 20.03.2013 р. Усі продукти харчування, що надходять до ДНЗ відповідають вимогам державних стандартів, супроводжуються накладними, сертифікатами якості. Одним із важливих моментів контролю за якістю харчування дітей в ДНЗ є виконання затвердженого набору продуктів. Кожні 10 днів проводиться аналіз використання продуктів, а в разі потреби – корекція харчування.

В ДНЗ постійно висить меню, де батьки мають змогу ознайомитись з тим, що сьогодні їла їх дитина.

Книгу бракеражу готової продукції веде медична сестра, а також журнал здоров’я працівників харчоблоку, завжди стежить за дотриманням норм та правил приготування їжі. На харчоблоці є також графік видачі їжі.

По дошкільному навчальному закладі видаються накази,що стосуються харчування), а з 01.05.2016 року, батьківська плата за рішенням виконкому 8 грн. 50 коп. Один дітодень був від 23 грн. – 25 грн., це пов’язано з тим, що зросли ціни на продукти харчування.

В нашому дошкільному навчальному закладі є діти пільгових категорій, які цими користуються.

 

Відповідно до річного плану впродовж року колектив ДНЗ працював над формуванням соціальної компетентності дошкільників, шляхом використання ігротерапії.

Гра – різновид активної діяльності дітей, у процесі якої вони оволодівають суспільними функціями, відносинами та рідною мовою як засобом спілкування між людьми. Відповідно до вимог програми розвитку дитини  дошкільного віку «Українське дошкілля», та «Впевнений старт» дітей дошкільного віку. У сфері життєдіяльності, виховується особистість, прагнення дитини до активності. Виховання у грі впливає на її зміст (вибір теми, розвиток сюжету, розподіл ролей, реалізація ігрових образів). В закладі життєдіяльність дітей організовано так, що перед вихованцями, щодня і щохвилини відкривається весь чудовий, барвистий світ у яскравих кольорах, трепетних звуках, через гру, казку, дитячу творчість, пробуджуючи в дітей мислення й мовлення, щоб кожна дитина відчувала себе дослідником, мудрим мислителем.

Дитячий садок – це особливий світ любові і добра, зі своїми радощами та прикрощами, переживаннями і досягненнями в якому дитина пізнає навколишній світ і себе.

Відповідно до внутрішнього контролю будо вивчено створення розвивально-ігрового середовища в групах.

Питання організації предметно-ігрового середовища розглядалось на батьківських зборах, вихователями виготовлялися атрибути для ігор, придбано дидактичні ігри, настільно-друковані ігри, ігри для театралізованої діяльності.

Але, слід зазначити, що поряд з результатами роботи, є ряд недоліків:

-           матеріально-технічна база потребує поповненням посібників та іграшок, відповідно до типового переліку обов'язкового обладнання;

-           куточок фізкультури оновили,але ще хочеться поповнити, щоб більш відповідати сучасним вимогам;

-           систематизувати роботу з дітьми, що мають послаблене здоров’я.

Але, хочеться зазначити що діти хворіли на протязі навчального року тільки на ОРЗ, інфекційних захворювань не було.

Проводити навчально-виховну роботу керуючись за вимогами Базового компоненту дошкільної освіти, програмою розвитку дитини дошкільного віку «Українське довкілля» та «Впевненим стартом» :

- підвищувати професійну компетентність педагогів;

- формувати соціальну компетентність дошкільників, прилучення дітей до системи цінностей, культури, традицій українського народу, шанобливе ставлення до родини шляхом використання ігротерапії;

- удосконалювати у дітей практичні знання і навички щодо здоров’язберігаючих технологій.